AIDA și călătoria clientului

Descarcă materialul de lucru

https://afaceredinpasiune.ro/wp-content/uploads/2023/05/Modulul-3_AIDA.pdf


Bonus – formule de copywriting

Copywriting pentru începători

Cele mai eficiente formule de copywriting inventate vreodată

https://afaceredinpasiune.ro/wp-content/uploads/2023/05/Formule-de-copywriting.pdf


A.I.D.A.  =  Awareness → Interest → Desire → Action

 Tradus pe limba clientului: Know → Like → Trust → Buy

  • Awareness (know) = să te cunoască potențialul client. Să afle că exiști și să înțeleagă din primele 10 secunde cu ce poți să-l ajuți. Aici ai nevoie de un mesaj clar, scurt și la obiect care să-l facă să-și dorească să afle mai multe. 
  • Interest (Like) = să te placă mai ales pentru că rezonează cu tine și cu mesajul tău. În faza asta este nevoie să fii prezentă, să fii autentică, să-ți fie clare valorile tale și toate acțiunile pe care le faci în faza asta să aibă amprenta energiei tale personale. De asta nu merge să faci doar postări seci pe Social Media și este nevoie să apari, să-ți arăți personalitatea și energia. Pentru a rezona
  • Desire (Trust) = să aibă încredere în tine și să-și dorească produsul tău. În etapa asta, ce-ți dorești tu să obții de la potențialul client este “Da, exact asta căutam și cred că am găsit persoana potrivită”.
  • Action (Buy)  = să cumpere. Adică, clientul dă click pe ceva ce i-ai pus la dispoziție foarte facil, la îndemână (link, buton) și, mai ales este ajutat pas cu pas să cumpere. Să plătească, pentru că doar atunci vânzarea este încheiată. Aici intervine acel CTA (Call to Action), adică indicația a ce trebuie să facă clientul ca să obțină ceea ce își dorește de la tine.

Un alt aspect foarte important: Vânzarea este o relație pe care o construiești cu clinetul tău

Pentru a avea succes în procesul de vânzare începi întotdeauna cu finalul în minte, adică exact cu ceea ce vrei să vinzi.

Acesta este țelul tău și vei construi pașii înapoi, pornind de la acest obiectiv.


Cum ajungi la clienții tăi

Alege canalele pe care vrei să comunici cu potențialii tăi clienți

Social media

  • Facebook
  • Messenger (mesaje directe)
  • Instagram
  • TikTok
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Comunități / Grupuri
  • Whatsapp

Google

  • Google ads
  • Anunțuri pe site-uri specializate pe nișa ta
  • Articol de PR
  • Post pe site-uri cu trafic mare, relevant pentru clientul ideal

Webinars

  • Webinarii personale
  • Guest speaker
  • Podcast
  • Case study presentation

Email Marketing

  • Email către prieteni
  • Către lista ta de abonați
  • Afilliates (lista altor antreprenori)

Vezi pe link video

https://youtu.be/AaJCURxwJe8


Planifică-ți call-urile

Organizează-te! Aceste întâlniri vor fi cele mai valoroase lectii pentru tine!

  • Programează minim 10 intalniri
  • Trece în calendar intervalele dedicate întâlnirilor. Lasă 15 minute între call-uri
  • Programează-le consecutive, în calupuri. Cate 30 de minute cu 15 minute de rezervă, între sesiuni. Așa îți vei ține energia sus!
  • Nu lăsa mai mult pentru că există riscul să te întinzi la discuție, iar timpul este valoros.
  • Pune-le acum în calendar și planifică în Calendly.

La finalul acestor întâlniri vei avea calendarul ocupat numai cu clienții potriviți, de la care vei invăța exact ce au ei nevoie, iar tu poți să treci la următorul nivel al afacerii tale.

Vezi mai jos, pas-cu-pas, cum programezi un call in Calendly

În varianta gratuită nu ai opțiunea de a trimite automat reminder, așadar va trebui să trimiți manual un email clientului tău în dimineața zilei în care ai întâlnirea. Altfel, riști să uite, să nu găsescă linkul sau să se simtă neimportant pentru tine.