Super-puterea ta este energia. Folosește-o!

Înțelegerea Clientului Energetic: O Super-Putere pentru succesul în afacerea ta din pasiune

În lumea antreprenoriatului, succesul afacerii tale nu depinde doar de planuri bine puse la punct sau de strategii de marketing geniale. Există un element-cheie care poate face diferența dintre a fi o afacere de succes sau una mediocră. Acest secret prețios se numește “clientul energetic.”

 

Hai să ne gândim pentru un moment la definiția clasică a clientului ideal. În mod obișnuit, când ne gândim la clienții noștri ideali, îi identificăm pe baza unor date demografice și caracteristici specifice, precum vârsta, sexul, ocupația sau locația geografică. Dar clientul energetic este mult mai mult decât aceste detalii exterioare.

 

Ce reprezintă, de fapt, clientul energetic?

Clientul energetic este acel partener cu care te conectezi pe un nivel profund, înțelegându-vă reciproc gândurile, emoțiile, valorile, credințele și acțiunile. Acesta este cel care împărtășește cu tine aceeași viziune și misiune în viață. Conexiunea cu clientul energetic merge dincolo de datele concrete și se extinde la nivelul energetic și valoric.

 

Deci, care este diferența esențială dintre clientul ideal și clientul energetic?

Să privim în detaliu.

 

Clientul ideal se bazează pe caracteristici clasice care, fără îndoială îți sunt de folos. Pe când clientul energetic depășește aceste detalii și se axează pe valori, aspirații și frecvențe energetice cu care rezonați amândoi. 

Cunoașterea clientului ideal este, fără îndoială, importantă, dar conexiunea cu clientul energetic te va duce la un alt nivel în afacerea ta.

 

De exemplu, să presupunem că ai o afacere în domeniul fitness și că te adresezi în mod special femeilor care doresc să slăbească și să-și îmbunătățească sănătatea. Clientul ideal ar putea fi o femeie în jurul vârstei de 30 de ani, care are un stil de viață sedentar și își dorește să slăbească.

Pe de altă parte, clientul energetic poate fi o femeie la fel de tânără, dar care are o abordare holistică a sănătății și consideră că mișcarea și nutriția sunt doar două dintre pilonii importanți pentru bunăstarea ei. Ea dorește să se conecteze cu un antrenor care împărtășește aceeași viziune și care îi poate oferi o experiență personalizată și autentică. 

 

Astăzi sunt pe piața online și offline oferte de toate tipurile, pentru orice. Clientului tău îi este foarte ușor să se informeze și chiar să primească toată informația gratuit. Cu puțin efort, găsești orice

Doar că, rolul de coach, consultant sau specialist nu mai este doar acela de informare sau de transmitere de informații, ci de ghidare a clientului către a alege soluția cea mai bună pentru el și, în final, de a obține transformarea pe care și-o dorește.

Iar în acest proces, interacțiunea cu tine, ghidul, este esențială pentru că va simți sau nu dacă rezonează

 

De asemenea, clientul energetic nu este doar un profil fictiv, ci o persoană sau entitate reală cu care împărtășești o conexiune autentică. Prin înțelegerea profundă a clientului energetic, poți să-l atragi în mod natural și să-l transformi într-un client loial, care să aprecieze autenticitatea și pasiunea ta.

 

De ce este esențial să cunoști cine este clientul tău energetic?

 

Acum te întrebi, de ce ar trebui să-mi pierd timpul cu cunoașterea clientului energetic?

Răspunsul este simplu: Pentru că această înțelegere profundă îți va aduce beneficii incredibile în dezvoltarea afacerii tale.

Haide să vedem care sunt câteva din aceste beneficii

  1. Personalizarea ofertelor și serviciilor

Înțelegerea clientului energetic îți permite să creezi oferte și servicii personalizate, care să rezolve cu adevărat problemele și dorințele acestuia. Astfel, clienții se vor simți cu adevărat înțeleși și vor fi mai dispuși să investească în ceea ce oferi.

De exemplu, pentru un coach de diete, problema pe care o rezolvi în viața clinetului nu este că va splăbi, ci aceea ca îi va crește stima de sine, iar asta îi va schimba viața complet

  1. Bază de clienți loiali

Atunci când dezvolți o conexiune autentică cu clientul energetic, vei atrage clienți loiali, care să aprecieze autenticitatea și pasiunea ta pentru ceea ce faci. Acești clienți vor deveni ambasadori ai afacerii tale și vor recomanda cu încredere serviciile tale.

Un clinet care a lucrat, a avut succes dar a și rezonat cu tine te va recomanda ca pe o persoana apropiată, ca pe un prieten, nu doar ca pe un specialist pentru că i-a făcut plăcere expăeriența de a lucra cu tine

  1. Evitarea clienților nepotriviți

Cunoașterea clientului energetic te ajută să identifici cu cine nu dorești să lucrezi și să eviți atragerea clienților dificili sau care nu se potrivesc cu valorile tale. Astfel, economisești timp și energie prețioasă, concentrându-te doar pe acei clienți care apreciază ceea ce tu faci

Sper că nu ai trecut prea des prin asta, dar se poate întâmpla ca un client după ce a beneficiat de tot ceea ce i-ai oferit și tu vezi clar rezultatele, să constați că este tot nemulțumit pentru că vede mereu acele lucruri care nu îi plac. Asta pentru că ceva nu rezonează, derept care proiectează pe tine problemele lui nerezolvate.

 

Povestea unei antreprenoare care a învățat despre importanța clientului energetic

Să lăsăm teoria deoparte și să intrăm în povestea reală a Laurei, o antreprenoare pasionată și dornică să ajute pe cât mai mulți oameni prin serviciile ei de life coaching.

Laura avea o viziune clară asupra serviciilor pe care le oferea și credea că își cunoaște clienții ideali. Cu toate acestea, deși avea multe cunoștințe și abilități valoroase, se confrunta constant cu clienți dificili și situații tensionate. Fiecare interacțiune cu un client nou părea să fie o provocare, iar vânzările stagnau.

În ciuda acestor dificultăți, Laura nu s-a descurajat și a căutat ajutor. Aici a aflat pentru prima dată despre conceptul de “client energetic.” Într-un fel, a simțit că lipsea o piesă importantă din puzzle-ul său în afacere. A început să exploreze mai profund această abordare și să se conecteze la un nivel mai profund cu sine.

Astfel, Laura a înțeles că este esențial să-și cunoască mai bine valorile, pasiunile și energia pe care le aduce în afacerea ei. Ea și-a dat seama că nu putea continua să abordeze clienții și vânzările într-un mod superficial. Trebuia să intre în inimile oamenilor și să le înțeleagă adevăratele nevoi și aspirații.

 

Fac aici o paranteză și îți dau și un tip&trick…

Una dintre cele mai frecvente capcane în care poți cădea atunci când încerci să afli nevoile clientului tău este aceea de a lua de bună prima informație pe care ți-o dă acesta. Întotdeauna, dincolo de prima și cea mai evidentă problema este cel puțin o consecință mult mai serioasă în viața acestuia.

Cum spuneam în exemplu de mai sus, clinetul tău își dorește să slăbească. Dacă te oprești aici, nu vei putea niciodată să înțelegi ce este sub această dorință. De aceea, folosește regula de 3 Why (3 De ce-uri) și sapă puțin până afli adevăratul motiv care poate fi legat de o relație care scârțâie, de stima de sine scăzută, de o carieră care stagnează din cauza stimei de sine și așa mai departe. Iar aceste efecte este necesar să le spui clientului tău, fără să presupui că sunt de la sine înțelese.

Așa vei vorbi “limba clientului”, acesta va simți că îl înțelegi.

Un alt exemplu este acela că antreprenoarele din pasiune își doresc un venit constant din afacerea lor. Dar, ce este în spatele acestei dorințe? De cele mai multe ori este teama de a nu-i dezamăgi pe cei din jur, de a nu fi criticată sau calificată ca o ratată sau chiar de a nu trăi acel sentiment de eșec ce poate afecta sever stima de sine, relația de cuplu și relațiile sociale

Revenind…

Odată ce a început să se concentreze pe această înțelegere profundă a clienților, Laura a început să atragă clienți care se potriveau cu energia și valorile ei.

A fost o schimbare magică, iar vânzările au început să crească în mod constant. Feedback-ul pozitiv din partea clienților s-a multiplicat, iar Laura s-a simțit mai încrezătoare și împlinită în munca sa.

Astfel, înțelegerea clientului energetic a devenit pentru Laura o adevărată super-putere în afacerea ei din pasiune. A învățat să comunice cu clienții într-un mod autentic, să le ofere exact ceea ce au nevoie și să transforme întâlnirile într-o experiență unică și personalizată pentru fiecare.

 

Cum te ajută cunoașterea clientului energetic în procesul de vânzare

Acum, probabil te întrebi cum poate înțelegerea clientului energetic să te ajute în procesul de vânzare. Ei bine, hai să dezvăluim puterea acestei abordări și cum poți transforma întâlnirile cu potențialii clienți într-o experiență autentică și plăcută.

  1. Creează conexiuni autentice

Cunoașterea profundă a clientului energetic îți permite să creezi o conexiune autentică cu acei oameni care vibrează la fel cu tine. Atunci când oamenii simt că te înțelegi cu adevărat, vor fi mai deschiși să împărtășească cu tine nevoile și dorințele lor.

2. Mesaje și oferte personalizate

Pe baza înțelegerii clientului energetic, poți adapta mesajele și ofertele tale astfel încât să rezonezi cu ei la un nivel intim. Așa vei putea să oferi exact ceea ce au nevoie și să demonstrezi că îți pasă cu adevărat de ei. Ceea ce este, de altfel și adevărat și ar fi păcat să nu arăți asta

3.  Vânzări ușoare și plăcute

Atunci când vânzarea se realizează într-o conexiune autentică cu clientul energetic, procesul devine mai ușor și mai plăcut pentru ambele părți. Nu mai este vorba despre o încercare disperată de convingere, ci despre a oferi cu bucurie și încredere soluții pentru nevoile lor.

4.  Feedback valoros

Înțelegerea profundă a clienților îți oferă și feedback valoros asupra serviciilor și ofertelor tale. Astfel, poți face ajustări constante pentru a îmbunătăți experiența clienților și a-i fideliza.

 

Cum poți afla cine este clientul tău energetic?

Să trecem acum la partea practică – cum poți afla cine este clientul tău energetic?

Îți voi oferi câțiva pași simpli, dar puternici, care te vor ajuta să descoperi și să înțelegi mai bine acei oameni pe care îi atragi în universul tău de afaceri.

 

1. Auto-reflexie și introspecție:

Primul pas în descoperirea clientului tău energetic este să pornești de la tine însăți. Înțelege-ți valorile, pasiunile și energia pe care le aduci în afacere. Gândește-te la experiențele care te-au marcat și la ceea ce te motivează să oferi servicii sau produse.

În acest proces de auto-reflexie, poți să-ți pui următoarele întrebări:

  • Ce te-a determinat să-ți începi această afacere? Care este pasiunea ta în spatele acestui proiect?
  • Care sunt valorile tale personale și cum se reflectă ele în valorile afacerii tale?
  • Cum ai vrea să-ți simtă clienții experiența cu afacerea ta? Ce emoții sau sentimente le-ai dori să trezești în ei?
  • Ce tipuri de clienți te atrag cel mai mult și de ce?

Înțelegerea profundă a ta însăți te va ajuta să atragi oameni care să vibreze la fel cu tine și să-i transformi în clienți loiali și dedicați.

 

2. Ascultă-ți clienții actuali:

Urmează apoi să comunici cu clienții actuali și să-i asculți cu atenție. Feedback-ul lor este prețios și te poate ajuta să înțelegi mai bine nevoile și dorințele lor.

 

Poți să-i întrebi despre:

  • Ce i-a determinat să apeleze la serviciile tale?
  • Ce anume le-a plăcut cel mai mult în colaborarea cu tine și ce i-a făcut să se simtă speciali?
  • Cum simt că s-au schimbat sau îmbunătățit odată ce au colaborat cu tine?
  • Ce tipuri de soluții sau beneficii își doresc de la serviciile tale?

Înțelegând cu atenție feedback-ul clienților actuali, vei descoperi noi piste despre cine sunt acei oameni care se potrivesc cu energia și valorile tale.

 

3. Cunoaște-ți piața:

Un alt pas important în descoperirea clientului tău energetic este să studiezi piața în care activezi și să identifici segmentele de clienți care ar putea fi mai deschiși să se conecteze cu tine la nivel energetic.

S-ar putea să găsești, de exemplu, că există anumite grupuri de oameni sau nișe în piață care sunt mai receptivi la mesajele și valorile tale. Fii atentă la tendințe, cercetează piața și află ce tipuri de soluții sunt căutate și de către cine.

 

4. Creează profilul clientului energetic:

Pe baza informațiilor adunate până acum, poți să creezi un profil ideal care însumează descrierea clientul tău energetic. Dă-i un nume, o poveste și specificații detaliate despre trăsăturile și valorile sale.

Aceasta va fi o reprezentare clară a persoanei ideale cu care vrei să lucrezi și îți va ghida pașii în strategiile de marketing și vânzare. Poți să-ți pui întrebări despre această persoană fictivă:

  • Cum se numește acest client ideal?
  • Care sunt valorile și credințele lui?
  • Ce îl motivează și ce își dorește cu adevărat?
  • Ce nevoi și dorințe are și cum își dorește să fie abordat?

Așa vei avea o imagine mai clară asupra clientului tău energetic și vei putea să-ți adaptezi comunicarea pentru a-l atrage în mod natural.

 

5. Testează și ajustează:

În final, aplică cunoștințele dobândite în strategiile de vânzare și în modul de abordare a clienților. Monitorizează rezultatele și fii deschisă să faci ajustări constante pentru a obține cele mai bune rezultate.

 

În acest proces de testare și ajustare, poți să-ți pui următoarele întrebări:

  • Ce fel de mesaje și oferte au rezonat cel mai bine cu clientul tău energetic?
  • Cum poți să-ți îmbunătățești experiența clienților astfel încât să se simtă cu adevărat conectați cu tine?
  • Ce canale de comunicare și strategii de marketing au funcționat cel mai bine pentru a atrage acest tip de client?

Cu răbdare și determinare, vei găsi formula potrivită pentru a atrage și păstra clienții care să vibreze la unison cu energia și valorile tale.

 

În încheiere, îți mulțumesc că ai călătorit alături de mine prin lumea fascinantă a clientului energetic. Am explorat împreună ce înseamnă acest concept și cum poate face diferența în afacerea ta. Am aflat de ce este esențial să cunoști cine este clientul tău energetic și cum te poate ajuta această înțelegere în procesul de vânzare.

 

Dacă dorești să faci un pas hotărât spre succesul în afaceri, îți propun să te înscrii la workshop-ul absolut special, “Clientul Energetic.”

Cine sunt și cum să atragi clienții cu care rezonezi atât de puternic încât să-și dorească să lucreze cu tine chiar acum 

Descoperi ce își doresc cu adevărat clienții tăi, dincolo de aparențe, astfel încât să le oferi exact programele și cursurile pe care să le cumpere de la tine fără să-i convingi tu de nimic

Clic aici pentru a te înscrie acum la workshop-ul “Clientul Energetic” și pregătește-te să faci pasul către o cu totul altă dimensiune a afacerii tale, aliniată cu sufletul și energia ta

Abia aștept să ne întâlnim la workshop